Posts tonen met het label Recensies. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Recensies. Alle posts tonen

woensdag 23 oktober 2013

Gulzig grieken in Tilburg


Ik heb het afgelopen jaar meerdere malen mogen genieten van de goed volle borden bij Grieks restaurant Minos Pallas. Uitstekend bereid vlees, traditionele Griekse muziek en amateuristische fresco’s hebben mijn voorkeur voor Italiaans eten als sneeuw voor de zon doen verdwijnen en vormen nu mijn beeld voor het perfecte maal.

Minos Pallas is typisch Grieks. Lichte salades en kleine porties zijn niet gebruikelijk en de avond begint altijd met een glaasje ouzo. Ik bestel meestal de ‘Mixed Kreta’ wat simpelweg een grote verzameling vlees is voor mensen met enorme honger. Afhankelijk van hoe druk het is is het vlees vaak heerlijk mals behalve het bedje van gyros waar het op ligt dat lekker krokant van buiten is en dus zorgt voor een mooi contrast in texturen. Alle gerechten worden vergezeld met wat rijst, patat en tzatziki die de smaken van het gegrilde vlees nóg beter naar voren laten komen. De wijnkaart beschikt over een redelijke variatie, maar het is natuurlijk aan te raden om bij de vleesschotels een volle rode wijn te nemen. Het eten, de drank en sfeer zijn geweldig en verzadigd raak je er zeker.

Minos Pallas zal mij nooit teleurstellen en velen zullen het met mij eens zijn als je naar de hoeveelheid bezoekers kijkt. Ik raad het aan om ook wanneer je honger groots is naar deze voedseltempel aan de heuvelring in Tilburg te gaan.


Volg deze link om dezelfde intense ervaring te beleven;http://www.minospallas.net/index.htm

Door: Mimmo Jacobs

dinsdag 22 oktober 2013

Havana Tilburg

Ervaringen

Ik heb al een paar keer erg lekker gegeten bij Havana. Reden genoeg om wat meer over mijn ervaringen te vertellen. Dit restaurant ligt in het centrum van Tilburg en is ingericht in Cubaanse sfeer.



De gerechten die bij Havana geserveerd worden zijn erg verschillend. Zo hebben ze Cubaanse gerechten zoals Enchillada Pollo / Picada / Queso (tortilla gevuld met kip, rundergehakt of roomkaas met guacamole, creme fraîche en rijst). Er zijn ook gerechten als een kipsaté, ossenhaaspuntjes en diverse soorten vis. Door zo'n diverse menukaart te hebben trekt Havana dan ook een groot publiek. Heel handig als je er gaat eten, want de kans is zeer groot dat iedereen wat naar wens eet!

Het aanbod van de desserts vind ik persoonlijk wat minder, maar vaak heb ik al zoveel gegeten dat ik er ook geen behoefte meer aan heb. Voor de liefhebbers zijn er keuze uit 4 desserts, namelijk: creme brulee, chocoladetaartje uit de oven met roomijs en slagroom, kokosparfait met gecarameliseerde ananas, banaan uit de oven met vanille ijs en caramelsaus.

Havana is naar mijn mening een sfeervol en gezellig restaurant met lekker eten. De prijs-kwaliteit verhouding vind ik goed. Het eten is niet alleen lekker, de porties zijn ook ruim voldoende. Als ik je nu nieuwsgierig heb gemaakt, moet je het maar uitproberen! Ik hoor graag hoe jullie erover denken.


Tips:

Ook kun je kiezen om een 3 gangen menu samen te stellen. Je hebt de keuze uit 2 verschillende keuze menu's voor een scherpe prijs van 19 euro. De gerechten die in de menu's zijn verwerkt staan ook op de kaart.

Het Food&Film menu van Pathé kun je ook bestellen bij Havana! Een 3 gangen menu inclusief een filmkaartje van Pathé bisocopen voor maar 24 euro! Lees onder het kopje 'tips' verder voor meer informatie.

Naast een gezellig restaurant is Havana op zaterdagavond ook een uitgaansgelegenheid met goede DJ's en een gezellige sfeer.

Havana biedt behalve diner ook lunch aan.



Mijn favoriete gerechten:
1.
Nachos Cheddar
Tortillachips overgoten met salsa en cheddar uit de oven

2. Fajitas Portobello
Een pannetje op tafel met groenten en Portobello paddestoelen. Geserveerd met rijst, salade tortilla's, cheddar guacamole en crème fraîche

3. Cuba Negro
Chocoladetaartje uit de oven met roomijs en slagroom


Door: Hannah van der Korput

donderdag 10 oktober 2013

Magic bites bij Merlijn



Altijd al graag een potje willen bowlen en daarna onbeperkt culinaire hapjes eten voor een vaste prijs? Dat is mogelijk bij Bowling & Bistro Merlijn. Bij Merlijn zijn de 70 populairste kleine gerechtjes van de afgelopen 20 jaar op een menukaart gezet en daar kunt u onbeperkt kleine gerechtjes van bestellen.

Het menu van Merlijn is erg gevarieerd en dus voor iedere eter geschikt. Ben je een vleeseter, dan zal je snel kiezen voor de Speenvarkenbiefstuk met gembersaus. Vitello tonato, gesneden kalfsbiefstuk met tonijnmayonaise zal zeker voor een visliefhebber een ‘magic bite’ zijn. Maar ook met de vegetariërs is rekening gehouden. Zij kunnen gaan voor een gerechtje zoals de warme tomaat gevuld met risottorijst en groenten.

Het concept van Merlijn is vrij eenvoudig. Per ronde kies je twee gerechtjes van de kaart per persoon. Vervolgens worden de ‘Magic Bites’ uitgeserveerd en kan er weer een volgende ronde uitgevraagd worden. Dit gaat door totdat iedereen zijn buikje rond heeft gegeten.

De prijs voor dit avondje onbeperkt culinair genieten is vanaf 25 euro per persoon. Naast dit concept, bestaat er ook de mogelijkheid om te steengrillen, glasgrillen, wokgrillen of gourmetten.

Bent u benieuwd naar de kaart van de magic bites? Bekijk het menu op www.merlijn.com.

Door: Iris Kop

woensdag 9 oktober 2013

Hello Italy!

Met de gehele redactie zijn we lekker gaan dineren bij Hello Italy, in Tilburg.
Uitgebreide keuze aan pizza's en pasta's, en voor een studentenprijsje! (Duurste op de kaart, 9 euro)

Het was niet te druk, gezellig druk. En de serveerster bracht ons naar de eerste verdieping. Vanaf onze plaats kon je naar beneden kijken, de keuken in, en naar de andere mensen die zaten te eten. Er was gereserveerd voor tien man, en om half zeven zaten we dan ook met zn negenen aan tafel. Nummer tien moest helaas op het laatste moment afzeggen vanwege ziekte. Een wijntje? Nou lekker! En doe ook maar breek-brood met olijfolie. De menukaart lag al op tafel en iedereen zat gretig te kijken wat ze gingen eten. De menukaart had keuze uit verschillende Italiaanse salades, pasta's en pizza's. Er werden zes pasta's besteld, en drie pizza's. En nog wat wijntjes.


Het leek wel of ze het express deden, want het duurde wel even voordat we konden eten. Maar dat mocht de pret niet drukken, want de gesprekken werden alleen maar gezelliger na nog een wijntje. Onze redactiebegeleider (rechts vooraan foto) voerde met de italiaanse serveerster een gesprek in het italiaans. Waar dat over ging weet niemand. En daar was ons eten al. Het eten was heerlijk. De pasta's smaakten goed, de pizza's waren lekker. Zelf had ik een pizza met tomatensaus, mozzarella, parmaham, rucola en parmezaanse kaas. Een aanrader. 


Goed gevuld werden we gevraagd of we nog een dessert wilden. Hier en daar werd nog een tiramisu en een cappuccino besteld, maar eigenlijk zaten we al vol. Het etentje werd afgesloten met een foto van de hele redactie, gemaakt door de lieftallige italiaanse serveerster.



Hello Italy

Piusplein 10
5038 WL Tilburg

Door: Suzanne Krabbendam